z psychologią?”
czyli relacja z DO UKEN 2025
czyli relacja z DO UKEN 2025
czyli relacja z DO UKEN 2025
W raporcie o wynikach rekrutacji na studia na rok akademicki 2024/2025 przygotowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie uplasował się na wysokim dziesiątym miejscu wśród najczęściej wybieranych przez studentów rozpoczynających studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie uczelni publicznych w Polsce.
31 marca 2025 roku Rektor Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prof. dr hab. Piotr Borek wręczył listy gratulacyjne 74 pracownikom badawczym i badawczo-dydaktycznym za ich znaczące osiągnięcia naukowe i artystyczne w 2024 roku. Wyróżnienia zostały przyznane w ramach ministerialnego programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” (IDUB).
„Sztuka perswazji w Hogwarcie. Jak wygrywać negocjacje bez zaklęcia Imperius?”, „A co, gdyby wsiąść na rower o kwadratowych kołach?”, „Co szakal i żyrafa mają wspólnego z psychologią?”, „Jak łączyć studiowanie z pracą zawodową?”, „Od licealisty do milionera. Jak zarabiać i pomnażać pieniądze? Tajniki ekonomii i finansów”, „Etyka w negocjacjach. Gdzie kończy się strategia, a zaczyna manipulacja” – to tylko kilka spośród niemal osiemdziesięciu propozycji wykładów i warsztatów, których mogli wysłuchać odwiedzający Dzień Otwarty Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
XVII Krakowskie Dni Integracji (7–11 kwietnia 2025 roku) wypełnione były seminariami, webinariami, szkoleniami oraz wydarzeniami kulturalno-sportowymi. Ich głównym punktem była Konferencja „Dialog o zdrowiu psychicznym – współczesne wyzwania”, która odbyła się 7 kwietnia 2025 roku w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. To właśnie podczas tego wydarzenia zostały wręczone – przyznawane za działalność na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz za szerzenie dostępności w kontekście akademickim – nagrody Integralia.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego przyznał stypendium 398 studentkom i studentom wyróżniającym się swoimi osiągnięciami naukowymi, artystycznymi lub sportowymi na rok akademicki 2024/2025.
3 kwietnia 2025 roku w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie odbyło się uroczyste otwarcie Laboratorium Badawczego Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju.